2017-02-26T19:19:28+00:00

Kanlı ishal nedir?

En sadık dostlarımızda görülen ve en bulaşıcı türdeki köpek hastalığı olan kanlı ishalde zamanında aşılama yapılması oldukça önem arz etmektedir.

1970’li yılların sonlarında ortaya çıkan ve her yaştaki her ırktan köpekte görülen kanlı ishal hastalığı ölümlere neden olabilen bir virüstür.

Kanlı ishal nedir?

Virüs Tabiatı gereği çabuk çoğalan bağırsak epitel hücrelerine hücum ederek kanlı ishale ve yavrularda kalbe yerleşerek myocarditise neden olmaktadır. Literatürdeki adı Parvoviral Enterit olan kanlı ishal gerektiği zamanda ve gerektiği şekilde tedavi edilmezse olumsuz sonuçlar ortaya çıkmaktadır.

Çekmeköy veteriner kliniği uzman kadrosu ile en iyi dostlarımız olan köpeklerin tüm hastalıklarına en kısa sürede çözüm bulmakta ve onları daha sağlıklı bir hayata kavuşturmaktadır.

Köpeklerde kanlı ishal nedir

Köpeklerde kanlı ishal dışkı ile saçılır ve oldukça da yaygındır. Bulaşma olasılığı da oldukça fazladır. Bu yüzden de erken aşılama oldukça yarar sağlayacak ve bulaşıcı hastalıktan köpeklerimizi kurtaracaktır.

Belirtileri olarak çok fazla kusma ve bu süreden 24 saat sonra da ishal başlaması görülecektir. Kanlı ishalde dışkı çok pis koku yayacak, ilk başlarda sarı ve sonrasında da su akışkanlığında kanlı gelecektir.

Kanlı İshalde Karma Aşı Çok Önemli

Bu belirti görüldüğü anda Çekmeköy acil Veteriner kliniği dostlarınıza en ideal müdahaleyi gerçekleştirecek ve onları bu acılı durumdan kurtaracak.

Kanlı ishal birçok farklı etkiyi de ortaya çıkarmaktadır. Çok aşırı kilo kayıpları, depresyon belirtileri ve sersemlik halleri görülecektir. Çok hızlı kilo kayıpları ve su kayıpları olursa da 48 saat içinde ölüm ile sonuçlanmakta.

Hastalığı detaylandırmak için klinik bulgular ve laboratuvar testleri hekimlerin en büyük yardımcısı olmaktadır. Kapsamlı ve her an için de tüm birimleri ile hizmet veren Çekmeköy veteriner kliniği bu ölümcül sonuçlar doğuracak hastalığı en iyi şekilde tedavi etmektedir.

Kanlı ishalde hastalık öncesi dönemde aşıların zamanında yapılması oldukça önemlidir. Kanlı ishal sonrasında tüm köpeklere bu aşılar yapıldığı gibi kediler de kanlı ishal hastalığına yakalanmakta ancak ölümcül sonuçlar oluşmamaktadır.

Köpeklerde kanlı ishal nedir

Yavru köpekler doğumdan sonraki üç hafta içinde belli dönemlerde karma aşı uygulatmalıdır. Aşıların takipleri oldukça önemlidir.

Köpeklerinizin ve diğer tüm evcil hayvanlarınızın sağlıkları için günün her saati hizmet veren Çekmeköy veteriner kliniği uzman ekiplerinden bilgi almak için bizi arayabilirsiniz.